Buat Duit Dengan Simpanan KWSP!

Saya pasti ada ramai di antara kita yang mempunyai simpanan di KWSP. Selain untuk simpanan persaraan, tahukah anda wang yang anda simpan itu juga boleh menjana pendapatan sampingan untuk setiap 3 bulan?

Ini adalah kerana, bermula bulan Februari 2008, sudah semakin ramai rakyat Malaysia yang boleh mengeluarkan sebahagian wang simpanan mereka di KWSP untuk dilaburkan ke akaun Unit Amanah (Unit Trust). Anda mungkin salah seorang yang layak! Begitu juga pasangan anda, ibu bapa anda, adik beradik anda, saudara mara anda, sahabat handai anda, jiran jiran anda dan mungkin juga rakan sekerja anda! Jika anda kira, berapa ramaikah agaknya orang-orang disekeliling anda yang layak untuk melabur di akaun unit amanah dengan mengeluarkan sebahagian daripada wang simpanan mereka di KWSP?

Apa yang anda perlu lakukan ialah dengan menyertai mana-mana Unit Trust Management Company (UMTC) dan mengambil peperiksaan Computerised Unit Trust Examination (CUTE) dengan bermodalkan RM200.

Sebagai permulaan, anda mungkin hanya melaburkan wang simpanan KWSP anda dan pasangan anda sahaja. Dan mungkin juga anda hanya menjana pendapatan RM200 untuk setiap 3 bulan.

Tapi anda harus ingat, dengan unit amanah, pendapatan anda adalah tidak terbatas! Dengan melaburkan wang simpanan ibu bapa, adik beradik, saudara mara, sahabat handai, jiran-jiran dan rakan sekerja anda sahaja, anda mungkin dapat menjana pendapatan bulanan yang melebihi pendapatan anda sekarang. Tidak mustahil juga anda tidak akan teragak-agak untuk meninggalkan kerjaya anda sekarang untuk menjadi Perunding Unit Amanah SEPENUH MASA!

0 comments:

Pengikut:

 

Islamic Wealth Planning | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates